Skocznia narciarska w Przesiece

Moderatorzy: Borowice.pl, Gawe, Cieslak

arkuba
Odznaka Duża Brązowa
Posty: 275
Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Przesieka

Skocznia narciarska w Przesiece

Postautor: arkuba » pt sty 23, 2009 3:01 pm

Kilka postów na temat przesieckiej skoczni już było, ale nie w jednym miejscu, więc pozwalam sobie założyć temat osobny. Szczególnie, że mam chyba cos ciekawego...

Przypomnę, że tu jest artykuł o skoczniach.

Otóż natknąłem się na taką oto pocztówkę z roku 1936, przedstawiającą widok z Hotelu Oblassers (Olimpii), nieistniejący już budynek nr 25 (dawna rzeŸnia) oraz... skocznię! No bo chyba ta konstrukcja to nic innego jak skocznia, prawda?
Załączniki
Blick von Oblassers skocznia orig 1936.jpg
arkuba
Odznaka Duża Brązowa
Posty: 275
Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Przesieka

Postautor: arkuba » pt sty 23, 2009 3:09 pm

Według mnie, jest to łąka niedaleko Wdsp. Podgórnej, przy ul. Na Skałkach, za miejscem, gdzie dawniej stała Bradlerbaude. Byłem tam dzisiaj - stok jak najbardziej pasuje, nie znalazłem jednak żadnych pozostałosci w lesie, trzeba poczekać, aż stopnieje snieg...
Załączniki
Na Skałkach skocznia.JPG
skocznia dzis.jpg
Awatar użytkownika
Gawe
Administrator
Posty: 359
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 6:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Gawe » ndz sty 25, 2009 10:38 pm

Hmm..

Znam tą łąkę, którą wskazałes i nie sądzę aby tam mogła być skocznia.

Najważniejszym mankamentem wydaje mi się to, że nie ma tam żadnego wypłaszczenia na końcu, gdzie mogliby się zatrzymywać skoczkowie. Na końcu jest potok.

Pozatym stok jest dosyć stromy.


Ale z drugiej strony w lesie tuż nad tą łąką jest sporo murków i innych wzmocnień wiec może rzeczywiscie cos tam było.
olo
Odznaka Mała Srebrna
Posty: 187
Rejestracja: wt gru 14, 2004 6:08 pm

Postautor: olo » pn sty 26, 2009 6:08 pm

a może to pierwsze próby z fotoshopem?
arkuba
Odznaka Duża Brązowa
Posty: 275
Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Przesieka

Postautor: arkuba » pn sty 26, 2009 7:20 pm

A jednak była tam skocznia na 100%! Przejrzałem spokojnie wszystko, co mogłem i własnie odkryłem, że na planie, który można zobaczyć tutaj widać wyraŸny napis "Ski-Sprungschanze", czyli "skocznia narciarska". Teraz tylko trzeba w teren się wybrać na wiosnę i szukać sladów fizycznych...
Awatar użytkownika
Gawe
Administrator
Posty: 359
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 6:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Gawe » pn sty 26, 2009 8:48 pm

o to żes mnie nieŸle zaskoczył teraz

brawo za dociekliwosć
Awatar użytkownika
Przemek
Odznaka Duża Brązowa
Posty: 261
Rejestracja: pt sty 26, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Przemek » pn sty 26, 2009 10:33 pm

arkuba pisze:...odkryłem, że na planie, który można zobaczyć tutaj widać...


Ciekawa mapka, nigdy wczesniej jej nie widziałem. Datowana jest na rok 1945, aczkolwiek Drogi Sudeckiej to ja tam nie widzę, a schronisko Odrodzenie to i owszem.

Masz wiecej takich starych planów?
arkuba
Odznaka Duża Brązowa
Posty: 275
Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Przesieka

Postautor: arkuba » pn sty 26, 2009 11:28 pm

Więcej za bardzo nie mam... Tylko te na www.przesieka.pl i własnia ta z niemieckiej strony. Papierowych nie mam.
Awatar użytkownika
Cieslak
Moderator
Posty: 1588
Rejestracja: pn gru 06, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Wrocław/Przesieka
Kontaktowanie:

Postautor: Cieslak » śr sty 28, 2009 10:47 am

Faktycznie, miejsce na pewno się zgadza. Jak hamowano po skoku pozostaje dla mnie zagadką... może już na dole, przy samym potoku była jakas sztuczna konstrukcja przeciwstoku?
Pozostałosci drewnianej konstrukcji na łące raczej nie ma - wielokrotnie tam się bawiłem jako dzieciak i nic takiego sobie nie przypominam. Możliwe, że został jakis nasyp ziemny w punkcie wybicia albo jakies resztki konstrukcji nad lesną drogą, pod najwyższym punktem skoczni - tego trzeba by poszukać.
Awatar użytkownika
Borowice.pl
Administrator
Posty: 1567
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 8:23 am
Lokalizacja: Borowice
Kontaktowanie:

Postautor: Borowice.pl » śr lut 04, 2009 9:18 am

pewnie była niewielka, tak jak ta w Borowicach - np. K10 albo K20

wtedy nie trzeba tak wielkiej hamowni jak na mamucie w Harrachovie :)
Awatar użytkownika
Cieslak
Moderator
Posty: 1588
Rejestracja: pn gru 06, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Wrocław/Przesieka
Kontaktowanie:

Postautor: Cieslak » sob lut 07, 2009 6:16 pm

Też mi się wydaje, że "hamownia" mogła być zbita z desek, tak jak reszta konstrukcji.
Bardzo jestem ciekawy, czy zostały w terenie jakies slady po skoczni.
arkuba
Odznaka Duża Brązowa
Posty: 275
Rejestracja: sob lis 04, 2006 3:00 pm
Lokalizacja: Przesieka

Postautor: arkuba » ndz lut 08, 2009 6:24 pm

Na skisprungschanzen.com podają punkt K=25 m i zdjęcia. To drugie to nie nasza Przesieka.
Awatar użytkownika
Gawe
Administrator
Posty: 359
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 6:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Gawe » ndz lut 08, 2009 6:38 pm

To drugie zdjęcie już się przewijało w kontekscie skoczni. Skąd pewnosć, że to nie Przesieka?
Awatar użytkownika
Borowice.pl
Administrator
Posty: 1567
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 8:23 am
Lokalizacja: Borowice
Kontaktowanie:

Postautor: Borowice.pl » ndz lut 08, 2009 9:46 pm

myslę, że informację o tej skoczni wzięli z www.przesieka.pl - ale nie wiem skąd wzięli K25?
Awatar użytkownika
Gawe
Administrator
Posty: 359
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 6:40 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: Gawe » ndz lut 08, 2009 9:48 pm

Borowice.pl pisze:ale nie wiem skąd wzięli K25?


może w jakis papierach niemieckiego związku

Wróć do „Turystyka w Przesiece”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość