Przyspieszenie kolei Wrocław - Jelenia
: śr wrz 17, 2008 1:31 pm
Nie sądziłem, że doczekam tej chwili. Jeszcze trochę i pociągi z Wrocławia do Jeleniej będą jedzić 2 godziny, jak to było w 1914 roku... ;)
-------------------------------
Przyspieszenie na linii do Wrocławia
Czterdziesci milionów złotych na remont torowiska w regionie wałbrzyskich ma za miesiąc trafić do Polskich Linii Kolejowych. Jak powiedział wczoraj na konferencji prasowej poseł ziemi jeleniogórskiej Marcin Zawiła, walka o te pieniądze trwała kilka lat.- Poprzedni rząd też obiecywał modernizacją linii Jelenia Góra – Wrocław, która jest jednym ze strategicznych połączeń kolejowych w regionie – tłumaczył poseł Zawiła – i gdyby te pieniądze, obiecane dwa lata temu zostały wtedy wydane, zrobiono by za nie dwa razy więcej. Teraz na całą modernizację będziemy musieli wydać olbrzymią sumę.
Umowa na wykonanie robót i ich rozpoczęcie planowane są na padziernik tego roku. Pieniądze nie pochodzą z budżetu państwa i funduszu kolejowego, lecz z programu "Kruszywa", który zakłada rozbudowę tras po których wożone są kruszywa na budowę dróg i autostrad. Dolny ląsk i Sudety są największym zagłębiem wydobywczym tych surowców.
- O pieniądze na modernizację kolei walczą ostro wszystkie regiony i dalej bysmy czekali na dostęp do funduszu kolejowego – mówił poseł Zawiła. – Na szczęscie kruszywa rozwiązały sprawę na teraz.
Koszt modernizacji całej linii wyliczony dwa lata temu na prawie sto milionów złotych jest coraz większy. Kolejne odcinki będą remontowane za coraz większe sumy. Szkoda, że dwa lata temu w ostatniej chwili zrezygnowano w Warszawie z pełnej modernizacji trasy, która rocznie może obsługiwać kilka milionów pasażerów i miliony ton przewożonych towarów.
www.jelonka.com
-------------------------------
Przyspieszenie na linii do Wrocławia
Czterdziesci milionów złotych na remont torowiska w regionie wałbrzyskich ma za miesiąc trafić do Polskich Linii Kolejowych. Jak powiedział wczoraj na konferencji prasowej poseł ziemi jeleniogórskiej Marcin Zawiła, walka o te pieniądze trwała kilka lat.- Poprzedni rząd też obiecywał modernizacją linii Jelenia Góra – Wrocław, która jest jednym ze strategicznych połączeń kolejowych w regionie – tłumaczył poseł Zawiła – i gdyby te pieniądze, obiecane dwa lata temu zostały wtedy wydane, zrobiono by za nie dwa razy więcej. Teraz na całą modernizację będziemy musieli wydać olbrzymią sumę.
Umowa na wykonanie robót i ich rozpoczęcie planowane są na padziernik tego roku. Pieniądze nie pochodzą z budżetu państwa i funduszu kolejowego, lecz z programu "Kruszywa", który zakłada rozbudowę tras po których wożone są kruszywa na budowę dróg i autostrad. Dolny ląsk i Sudety są największym zagłębiem wydobywczym tych surowców.
- O pieniądze na modernizację kolei walczą ostro wszystkie regiony i dalej bysmy czekali na dostęp do funduszu kolejowego – mówił poseł Zawiła. – Na szczęscie kruszywa rozwiązały sprawę na teraz.
Koszt modernizacji całej linii wyliczony dwa lata temu na prawie sto milionów złotych jest coraz większy. Kolejne odcinki będą remontowane za coraz większe sumy. Szkoda, że dwa lata temu w ostatniej chwili zrezygnowano w Warszawie z pełnej modernizacji trasy, która rocznie może obsługiwać kilka milionów pasażerów i miliony ton przewożonych towarów.
www.jelonka.com