Strona 1 z 1

Trochę historii

: ndz lut 05, 2012 7:39 pm
autor: bechem
Witam,
czy ktos z Państwa orientuje się, dokąd w Przesiece dojeżdżał tramwaj? Będę wdzięczny za info, ewentualnie fotki.

: ndz lut 05, 2012 10:04 pm
autor: Cieslak

: ndz lut 05, 2012 10:37 pm
autor: bechem
To już widziałem wielokrotnie. Z niektórych Ÿródeł wynika, że tramwaje jeŸdziły powyżej skałki jeszcze. Czy to możliwe?

: wt mar 27, 2012 11:55 pm
autor: bechem
podbijam temat. czy ktos kojarzy, czy tramwaje docierały do Przesieki?

: śr mar 28, 2012 6:44 pm
autor: m_ajk
Widziałem takie wpisy, ale wg wszelkich znaków na niebie i ziemi tramwaj docierał tylko pod Skałkę. Kilka słów na ten temat tu:
http://www.zamek-chojnik.cba.pl/szlak_3.html

Poza tym istniała linia omnibusowa spod Skałki do Borowic oraz tory kolejki "obozowej" z Borowic do Kozackiej Doliny, więcej tu:
http://forum.przesieka.pl/viewtopic.php ... ht=tramwaj

Na mapie z 1940 roku nie dostrzegłem zaznaczonych torów powyżej Skałki:
A - tory tramwajowe
B - końcowy przystanek pod Skałką
C - trasa omnibusowa
D - trasa obozowa

Obrazek

: czw mar 29, 2012 4:15 pm
autor: Anna Maria
W latach 1926 - 1945 tramwaj docierał do Skałki w Podgórzynie. Wiem to o osoby, która w tych latach mieszkała w Przesiece (Hain). Obecnie w Niemczech. Od tramwaju do domu na piechotę. Po wojnie ( aż do zlikwidowania ) tramwaj docierał też tylko do Skałki w Podgórzynie. To wiemy od byłego motorniczego tej linii już sp. pana Jana Nowackiego (mieszkańca Przesieki).

: pt mar 30, 2012 10:00 pm
autor: Borowice.pl
Wg tej mapy linia spod Skałki do Borowic była po lewej stronie Kaczej... wydaje mi się, że to były tylko plany...

: śr kwie 04, 2012 9:44 am
autor: tadek555
napewno byly to tylko plany. Do Borowic nigdy nie bylo lini tramwajowej. W40 latach rozpoczeto budowe drogi Sudeckiej.

: śr kwie 11, 2012 11:56 am
autor: Hanus
Ciekawe, że linia tramwajowa z Podgórzyna górnego w kierunku Borowic i dalej pojawia się na mapie wydanej przez oficynę Meinholda już w roku 1929 (Umgebung von Krummhuebel), skala 1:25 000, jako Elektrische Bahn. Nie ma jej na mapie Meinholda w tej samej skali (Hain und Umgebung) z 1938 r. i pojawia się znowu jako Strassen Bahn w 1940. Była ponoć w okresie międzywojennym koncepcja przedłużenia linii tramwajowej od Skałki do Kozackiej Doliny i dalej budowa kolei linowej na Przełęcz Karkonoską. Takie informacje można znaleŸć w "Sudetach" z sierpnia 2007 roku.
Zaznaczona linia kolejki nie pokrywa się jednak z obecnym przebiegiem Drogi Sudeckiej, choć jest podobna.

: sob kwie 21, 2012 6:27 pm
autor: tadek555
Moze, i byly takie plany , ale to tylko rzeczewiscie byly plany. Nie zapominajmy ze Niemcy w tym czasie prowadzily wojne z cala Europa, co bylo bardzo kosztowne, takze nie byloby funduszy na podobna inwestycje. Droga Sudecka natomiast, podejrzewam miala znaczenie strategiczne, dlatego ja budowano.Firma do której nalezaly linie tramwajowe. mogly snóc takie plany