Wiem, że była łącznosć pomiędzy Borowicami (Baberhäuser) a Skałką (Himmelreich) w Podgórzynie Górnym (Ober-Giersdorf). Po drodze były przystanki na moscie (TannenbrĂźcke) i przy Szachownicy (WĂźrfelsteine). Przejazd kosztował 40 fenigów. Załączam bilecik.
Linię obsługiwała firma Thalbahn Akt.-Ges., która z pewnosci miała interes w dowozie pasażerów do Skałki, aby dalej mogli pojechać tramwajem przez Cieplice do JG.
W Borowicach przy wjedzie, dzisiejszy dom numer 1 (lesniczówka), zobacz:
http://www.borowice.pl/p/0102.jpg w 1938 roku należał do Thalbahn A.G., nazywany był Thalbahnhaus i miał numer 35. Mieszkał tam Herbert (Heinz) Wiedeck. Dzisiaj w pobliżu tego domu jest końcowy przystanek autobusowy linii 4 i 18.
Uważam, że dawniej końcowy przystanek Baberhäuser był przy Skalniku (Baberkretscham), na co wskazuje drugi przystanek na moscie (TannenbrĂźcke), który umiejscowiłbym własnie w rejonie mostu przy młynie, którego dzis już nie ma, naprzeciw dzisiejszego domu nr 1 - lesniczówki, tam gdzie schodzą się wszystkie pięć potoków tworząc Kaczą (Bächelwasser).
Dawniej to także była linia autobusowa, a nie tramwajowa ani kolejowa.
Wiadomo, że planowano poprowadzić linię tramwajową dalej: przez Borowice, Polanę, aż na nieżkę, ale planów tych, na szczęscie, nie zrealizowano.
Linia tramajowa wzdłuż dzisiejszej Drogi Sudeckiej, przez Drogę Celną, w kierunku Przełęczy Karkonoskiej, to także jakies plany na przyszłosć. W tym okresie, tj, ok. 1940 roku, dopiero budowano Drogę Sudecką. Być może także z myslą o poprowadzeniu wzdłuż Drogi Sudeckiej linii tramajowej (?).